Myymälänilme ennakkokäsitys
- Mihin seikkoihin kiinnität huomiota kun menet kauppaan tai liikkeeseen ensimmäisen kerran? -Myymälän ulkonäköön, kokoon, henkilökuntaan, ilmeisiin, tunnelmaan ja asiakkaisiin.
- Millainen liike antaa hyvän vaikutelman? - Henkilökunnan on oltava osaavaa, hyvä käytöksistä ja iloista. Myymälän tulee olla siisti ja piristävän näköinen. Tuotteet hyvin esillä ja tarjoukset näkyvillä.
- Mihin kiinnität myyjissä tai henkilökunnassa huomiota, kun menet asioimaan uuteen paikkaan? - Hymyilläänkö minulle, tervehditäänkö minua ja tullaanko tarjoamaan apua. Myyjän ei kuitenkaan pidä olla hyökkäävää ja ahdistavaa, muuten tulee epämiellyttävä olo.
- Mitä mieltä olet henkilökunnan yhtenäisestä pukeutumisesta? -Selkeä tapa huomata kuka kuuluu henkilökuntaan, uskaltaa varmasti kysyä, kun tietää kuka on henkilökuntaa.
- Mitkä asiat vaikuttavat myymälän ilmeeseen? -Siisteys on tärkeä osa myymälän yleisilmettä, tarjousten tulee olla hyvin esillä ja tuotteet oikeilla paikoilla.
- Mitkä seikat tai elementit ovat erityisen vaikuttavia ja tärkeitä sinusta? -Henkilökunnan on oltava vaikuttavaa ja saada ostamaan tuote/lisämyyntiä kuuntelemalla asiakasta. Elementteinä hyviä ovat värit ja piristävä myymälän ilme.
- Millaiset asiat luovat myymälässä tunnelmaa? -Tunnelman luojia ovat mm. kampanjat, tuotteet on hienosti esillä ja myyjät ovat tietoisia mitä kannattaa myydä juuri kampanja aikoina. Tunnelmaa tuo myös myymälän musiikki ja mahdolliset koristeet.
- Millaiset ovat hyvät kalusteet (millaisia ominaisuuksia niillä on)? - Kalusteiden tulee olla samaa sarjaa, ei erilaisia penkkejä tai pöytiä, se loisi erittäin sekavan tunnelma. Jos esillepano pöydät ja hyllyt ovat esim. valkoisia, tuotteen erottaa erittäin hyvin ja se luo raikasta tunnelmaa. Kalusteiden tulee olla myös kestäviä ja turvallisia.
- Millaiset ovat hyvät hintamerkinnät ja minne ne tulisi sijoittaa? - Hintamerkintöjen tulee olla aina näkösällä ja hienosti esillä. Alennuksen selkeästi omassa paikassa ja kaikki riittävän isolla fontilla.
- Millaiset on hyvät opaskyltit minne ne tulisi sijoittaa? - Suurella fontilla kirjoitetut kyltit, mistä näkee mitä missäkin hyllyn välissä on. Kylttejen olisi hyvä olla hyllyjen yläpuolella katossa roikkumassa.
- Millainen on hyvä mainonta myymälän sisäpuolella? - Hyviä tarjouskylttejä ympäri myymälää esim. ota2 maksa 3. Tai tv-ruutu, jossa vilkkuu viikon hitti tarjoukset.


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti